wierszyk podczas kremowej pielęgnacji

Masażyk podczas kremowej pielęgnacji

Większość dzieci lubi smarowanie kremem, szczególnie jeśli w późniejszym wieku mogą już same przy tym pomóc. Aby codzienną czynność pielęgnacyjną zamienić w dodatkową frajdę połączoną z kąpielą słowną i wspieraniem rozwoju dziecka, warto wykorzystać poniższy wierszyk podczas kremowej pielęgnacji. Taka zabawa ze słowami stymuluje rozwój mowy, wzbogaca słownictwo i usprawnia rozumowanie malucha, ucząc go orientacji w kierunkach, stronach i we własnym ciele.

Dostarczanie dziecku doznań poprzez dotyk i skórę wzbogaca proces poznawania przez nie świata oraz pobudza rozwój połączeń neuronalnych, stymulując rozwój mózgu. Delikatne głaskanie i wierszyk podczas kremowej pielęgnacji wspierają ponadto rozwój układu hormonalnego malucha, wzbogacając świat jego odczuć oraz emocji. Jest to również dobry sposób na wzmocnienie więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicem.

Wiek: od 1 dnia życia

Materiały: krem do ciała dla niemowląt lub małych dzieci, duży ręcznik

Rodzic podczas codziennej pielęgnacji kremowej dziecka powtarza słowa wierszyka — jednocześnie wykonując zapowiadane/opowiadane czynności.

Wierszyk podczas kremowej pielęgnacji

family-783756 640

Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę,
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę.
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę,
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki.
Prawa nóżka też je ma.
Kto je pomasuje?

Ja!

 

 

Tego typu czynności posiadają także działanie terapeutyczne, wspierając rehabilitację wcześniaków oraz dzieci potrzebujących odwrażliwienia receptorów czuciowych ciała.
O innej zabawie z kremem, dla troszkę starszych dzieci, pisaliśmy w artykule „Kremowa pielęgnacja dotyku”.

Więcej ciekawych i przydatnych przykładów masażyków w:

M. Bogdanowicz, „Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki”.
B. Kołodziejski, „Utulanki czyli piosenki na dziecięce masażyki”.
A. Półtorak, „Szmatki z tęczowej szufladki. Wierszyki do masażyków i zabaw paluszkowych”.

 

Post Author: Maryla Błońska

Logopeda i terapeuta, doświadczony edytor, nauczycielka i matka dwóch skarbów; swoje zainteresowania skupia wokół językoznawstwa, poprawności językowej w mowie i piśmie, typografii, psychologii rozwojowej wieku wczesnodziecięcego, dysleksji, neuroedukacji oraz aktywnego rodzicielstwa bliskości i świadomego wychowywania dzieci. Poszukuje również metod wczesnego diagnozowania i zapobiegania zaburzeniom o podłożu dyslektycznym. Wybierając zabawy edukacyjne, analizuje je pod kątem frajdy sprawianej dziecku oraz sposobu oddziaływania na rozwój malucha. Wizytówka w sieci: www.ekoslowko.pl .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *