Zabawne literki uczące pisania

Zabawne literki – twory wyobraźni

Dziecięcy świat jest pełen fantazji, dziwów, kolorów. Maluchom niewiele potrzeba, aby szarość codzienności zmienić w barwne przygody. Warto podtrzymywać w nich naturalną kreatywność, chęć tworzenia i poznawania świata. Sprawdzą się w tym Zabawne literki uczące pisania.

Ta prosta zabawa jest odpowiednia dla dzieci, które uczą się pisać i poznają literki oraz cyferki. Kształtuje wyobraźnię, twórcze myślenie, pozwala tworzyć maluchowi swoje światy (fantazjować) i wprawia rękę w pisaniu oraz malowaniu. Ćwiczenie dłoni dodatkowo stymuluje pamięć i pozytywnie wpływa na rozwój mowy (przez pobudzanie ośrodków mowy w mózgu). Skupienie uwagi na zadaniu kształtuje koncentrację dziecka.

Wiek: od 4,5 lat

Materiały: kartki do pisania z liniami lub czyste (dowolnego formatu, chociaż im większe, tym lepsze)tree-443693 1280

Niezależnie czy dziecko poznaje litery i cyfry w przedszkolu, czy w domu, warto zachęcić je do zaprzyjaźnienia się z nimi w prosty sposób poprzez Zabawne literki uczące pisania.

Przebieg zabawy

Prosimy malucha o napisanie dowolnej lub wybranej przez nas litery bądź cyfry na kartce. Pilnujemy, aby wyglądała ona poprawnie (na miarę możliwości dziecka), a następnie zachęcamy młodego pisarza to stworzenia z litery/cyfry obrazka. Sugerujemy, aby dziecko zastanowiło się, z czym dany znak mu się kojarzy, co mu przypomina i żeby zgodnie z tym dorysowało literze lub cyfrze kolejne kreski, brakujące detale, aż powstanie obrazek.

Dziecięca wyobraźnia potrafi podpowiedzieć niebywałe rozwiązania i skojarzenia, na które ciężko się zdobyć dorosłym. Nie należy zatem jej ograniczać własnymi wizjami, ale pozwolić dziecku na chwilę zadumy i otwarcie się na nowe możliwości. Jeśli jednak malucha nie cieszy taka praca i nie daje się do niej zachęcić, lepiej skorzystać z innej formy zabawy wspierającej naukę pisania i kreatywne myślenie.

Powstałe podczas zabawy malowidła doskonale nadają się do przyczepienia w widocznym miejscu, aby inni mogli je podziwiać, a następnie do schowania na pamiątkę do rodzinnego albumu z pracami.

 

Post Author: Maryla Błońska

Logopeda i terapeuta, doświadczony edytor, nauczycielka i matka dwóch skarbów; swoje zainteresowania skupia wokół językoznawstwa, poprawności językowej w mowie i piśmie, typografii, psychologii rozwojowej wieku wczesnodziecięcego, dysleksji, neuroedukacji oraz aktywnego rodzicielstwa bliskości i świadomego wychowywania dzieci. Poszukuje również metod wczesnego diagnozowania i zapobiegania zaburzeniom o podłożu dyslektycznym. Wybierając zabawy edukacyjne, analizuje je pod kątem frajdy sprawianej dziecku oraz sposobu oddziaływania na rozwój malucha. Wizytówka w sieci: www.ekoslowko.pl .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *